Colourful Rainbow:)
My farewell party – theme : how we win together

15 October 2013 @ Tuesday, October 15, 2013 | 0 Comment [s]



Hello guys! My farewell party? Yes its dedicated to me n all staff pizzahut actually.. the theme is how we win together.. means, nak berik penghargaan kepada staff2 yg dah btungkus lumus bekerja,rajin,punctual n performance staff yg baik.. and and and im the one of the best crew service staff.. actually,aku memang tak sangka yg aku dapat that award from my manager..seriusly aku tak sangka ok.. ramai lh staff yg bkebolehan n performance yg baik.. tp mungkin rezeki aku..aku terima dgn hati yg terbuka n tersangat3 happy masa tu..

What happen is sebelum nama aku disebut,miss kie siap beri klu lagi.. the clue is
‘okay guys..aku pilih nya tok sebab nya tok memang layak memiliki award tok,and hari demi hari aku bila nya sma shift ngn aku,aku nga performance nya bkeja..nya tok layan customer dgn baik wlpun kena maki hamun..nya akan madah ‘I ok jer (then she smile with a very cute dimple,then I like her style bkeja).. nya tok juak a very good manner with customer,respect and cara nya communicate ngn customer very professional.. jeng jeng jeng..

Dalam hati aku cakap ‘ mesti tasya’ sbb dlm byk2 team kat pizzahut tasya yg paling menyerlah bila bekerja..bagi aku la kan.. tak tau la yg lain. Pendapat pun lain2.. so dalam hati aku cakap ‘ mesti tasya yg dapat’..

So,tidak disangka2 lagi bila miss kie cakap.. ‘the one and only… is…miss JJJJ!!!! (CLAPHANDS!) aku yg tgh busy2 amik gambar untuk collection aku terus jer aku cakap ‘ ehh betol ka aku??’ errr ermmm.. ok la ok la..’ hahahaha.. muka yg blurr okk.. macam tak sangka..

 tadaaa.. congrats to meee.. hepi2! :)
muka bminyak tu tlg abaikan k.. bru blk kerja..

celebrate our good results cms and ecer :)

 atas dari kanan :miss kie and mr jeffry a.k.a papa jep
bawah dari kanan : mdm adeq and miss nurul

macam kembar siammm..haha.
im gonna miss u miss :'(

farewell party at RJ AYAM PENYET,satok area

me and kecik :'(
umor 24 maseh single..hehe

wif bulat..dia ni paling bongsu.
umor 17,amik spm tahun ni

my result.. tak di sangka2 nama i okk..hee..hepi yippi3 :))


*#$& byk lg gambar,ni je untuk tatapan korg semua k..




So aku dapat dah award tu..button badges THE BEST and got voucher karaoke. ada 5 orang yg menang award tu..best pergi ramai2..meriahh!!


Tak sangka la pulak aku yg kena award tu..sbb aku rasa aku la yg byk bmain masa bkeja,curi2 makan la,ketawakan org la,berwhatsapp la,amik gmbr post dlm insta la,sotset sana sotset sini,mhabiskan masa bermain candy crush la tu la ni laa..tu kalau tak busy laaa.. kalau busy fon tak pegangg okk..hahaha..  noty2 mana pun aku,aku tetap bkeja ok.. see I got it!! Wlpun raya hari tu cuti tak approve.. the day aku hantar resignation letter,ketiga2 manager aku yg aku syg semua terkejut sbb aku hantar surat resign.. memang tkejut glerr.. memang masa tu aku tak dapat nak gambarkan muka diorang masa tu.. diorang masing2 mati2 tak nak lepaskan aku..aku sedihh..sumpah aku sedih.. siap ketiga2 manager aku send text kat aku malam2..



Miss nurul : kau serius ka mok resign tok J?

Me : serius tok miss.. x kmk main2..

Miss nurul : hmm.. kau pk la masak2 dlok k. iboh polah keputusan yg tburu2..

Me : ( aku tak reply text dia )



Aku sedihh sangat2 sebb diorang tak bagi aku resign.. diorang masih tak puas hati why why and why aku resign.. diorang bagi ku masa seminggu untuk fikirkan balik.. tak sampai seminggu diorang panggil aku masok dalam ofiz ( conference room ). Aku,miss kie (shift manager) and mdm adeq (s.i.c manager@big boss) je dlm bilik tu.. sesi bsoal jawab pun bmula,aku pun menjawab dengan hati yg sayu,sedih..hmmm. conversation masa dlm conference room :



Miss kie : dah pk masak2 dah kau?

Me : dah..(muka sedih)

Miss kie : ok la..mun ya dah keputusan kau kmk org semua ctok redha..hmm. nya dah speaking London ntah apa2 nya kaka tyme ya aku pun dah x ingt juak.

Mdm adeq : tp kmk akan terasa kehilangan juak staff mcm ktk yg punctual,disiplin d jaga..ktk bagus tauk x? ktk sedar sik ktk yg ada improvement n performance yg bagus diantara cdak smua..

Me : aku diam jak.. air mata dah bgelumang kat kelopak mata

Miss kie : hmmm..dengan ada nya kau,ktkorg yg kat luar ya adalah pembakar semangat kmkorg untuk bkeja..kau rajin,apa aku suruh polah kau polah wlpun aku salu marah2 kau tapi kau sik amik hati nak??

Me : xda..xda.. xda ku ambik hati..aku ok jerr..

Miss kie : see..nampak gik kau cool jak nak? Mun aku suruh kau polah cleaning tolong aku kat belakang kau on jakk.. sbb aku tauk style kau,mun xda kerja kau boring…kau suka kerja yg blambak2.. ktk orang tok tulang belakang kmkorg for support cms n ecer quarter 4 yg akan dtg..

Mdm adeq : mcm tok ba J,kau dah menjadi salah seorang orang kepercayaan kmk org manager kat pizzahut tok yg dapat naikkan nama outlet/company kita dengan lebih jaoh gik..peluang kita mok berjaya amat tinggi.. ktk dah da diploma ktk boleh apply manager terus dengan adanya result yg bagaus macam ktk,kmk boleh print testimonial k ktk untuk support mun cdak HQ nnyak background ktk d pizzahut.

Me :diam m’bisu..sedih plus air mata dah kuar..sebak lam hati mok tinggalkan family pizzahut..

Miss kie : boh nngis k.. aku hargai setiap titik peluh hasil kerja kau. Sbb ku berik award kau THE BEST ya. Tapi aku akan terasa kehilangan staff macam kau tok..sunyi la kelak ctok xda gik sora kau terkaong2 berlagu jak2 keja..hehe. im gonna miss u J..

Me : makin laju air mata kuar.. x mampu nak madah pa2.. aku yg tengap typing ni pun sedih sebak dalam hati ingatkan diorang balik..macam hati aku masih kat sana.hmmm. :’((

last day aku kerja,before aku balik aku salam cium tangan n pelok miss kie sebab masa tu shift dia..aku jumpa dia terus nangis dah pelok dia..hmm.. aku minta maaf kat dia kalau aku ni da noty2 sikit bila bkerja..dia pun maafkan aku.sebak dalam hati nak tggalkan diorang..kak noren pun sedih,tak da lagi yg suka usik2 aku,jumpa si kecik aku terus pelok dia sambil nngis..ni yg paling terok nangis sambil tsedu2 lagi tu..huhu..jumpa bulat bg kata semangat kat dia supaya dia mencapai target A in her spm. tak tahan lagi dah,,then say bubbye to all staff pizzahut..
aku doakan semoga korang semua mencapai target apa yg kta impikan selama ni especially result cms and ecer..must do it without fail!! yeahh!!..



***********************************  IM GONNA MISS U GUYS  :’((  ******************************




0 Comments:

Post a Comment



♥ Thanks for reading..Come again yaa♥


Awak Pengomen Terhebat!
Owner of this blog


Hi ebribadi! Yet im not PERFECT 8 all..but some parts of me is PRETTY AWESOME! *-* terima kasih sudi singgah ke teratak cammy yang simple,cute lagi berhabuk ni..uhuhuk! sila tinggalkan jejak blog walking korang kat cbox and follow sekali..ok? nanti cammy follow balik :)
♥Cammy or J for short
♥25 years old
♥Sarawakian (kuching sarawak)
♥Bidayuh


contact me


Jmarlineni@yahoo.com


Click-click!

♥Diary ♥About me ♥Ohsem people
my story!

Follow me here!


Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Cammylalala