Colourful Rainbow:)
Logos hope

30 October 2016 @ Sunday, October 30, 2016 | 0 Comment [s]


Hello guys!! selamat menyambut hari raya aidiladha. How r you?? Smua nya sihat? And yes.. sudah brpa bulan cammy x hapdate blog ni kan.. yess.. saya busy punya orang..sebusy2 aku pun aku tetap akan kontek dgn orang sekeliling aku..especially,family,kwn rapat aku,kwn2 sekerja aku..and so on.
The days when im off day,aku tak plan pun nak ajak family aku g jalan2.. alaaa g jalan2 jer pun.. kat mana? Aku bawak diorang g sini..tadaaaa.. at logos hope.. korg smua tau tak apa itu logos hope?? Tak tau? Aku akan explain sedikit sebanyak yg aku tahu n also my experience when im visitting at logos hope..

1st of all.. logos hope adalah sebuah kapal besar..alaa yg macam titanic tuu.. MV Logos Hope, satu-satunya kapal yang belayar mengeliling dunia sebagai perpustakaan dan kedai buku terapung, kini berlabuh di Pusat Pelayaran Pelabuhan pending

Kapal sepanjang 132 meter yang berpangkalan di Jerman dan menawarkan pilihan lebih 5,000 judul buku.



Pengarah Urusan Logos Hope Gian Walser berkata kapal itu sedang dalam pelayaran sulungnya mengelilingi dunia dan Malaysia menjadi negara timur pertama yang disinggahinya.
“Matlamat kami adalah untuk menjadikan buku mudah diperoleh dan mampu dibeli oleh sesiapa saja,” katanya pada sidang akhbar sempena majlis perasmian pesta buku itu dekat Pelabuhan Klang, baru-baru ini.
Pesta buku itu dirasmikan oleh Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Senator Heng Seai Kie.
Mengenai koleksi buku di atas kapal Logos Hope, Walser berkata penerbit sering kali menderma buku yang dikeluarkan daripada edaran di negara-negara maju selepas edisi baru diterbitkan.


Untuk pengetahuan korg, untuk masuk korg hanya membayar RM1 sahaja.
Buku semua murah-murah. Di sini menggunakan point untuk menilai harga buku. 100 point bersamaan dengan RM8.00. Jadi di setiap buku akan ditag point-point.
Di dalam kapal ini bukan sahaja ada pameran buku, malah ada kafe dan ada booth untuk kesedaran HIV. Kamera juga dibenarkan. Boleh amik gambar sesuka hati anda.


 logos hope telah mengelilingi seluruh asia..tengok map diorang..jaoh perjalanan luas permandangan..uuu.. mesti best dok atas kapal.:)

diantara crewmembers diorang..

tak ingat ni buku apa..main baca2,selak2 dah..hahaha. i think buku pasal makeup kot..rasa nya lah..ni kat bookstore.

the one of buku yg aku capture.. ayat dia best. LOVE MUST BE TOUGH. aku yg tak lama lg nak kawin ni harus baca buku tu.huhuhu.

dalam toilet atas kapal..ko aderr?? hehe.. cantik toilet diorang tau. biasa la toilet ats kapal.imagine atas kapal mewah..waawww! berangan jap.hahaha.

sempat lg snap dlm toilet..hihihi.

di luar toilet logos hope

stop! watch & enjoy! :)

action! aku pun snap2 gak :)

syok dpt tgk benda2 yg aku tak pernah tengok,pegang,handle apa benda kat dlm logos hope..ee best laa..

si twin nak driving kapal jap..hahaha. pose jap.hehehe.

pose jap..ee..haha

lugage terbesar..

my family..
adik laki,mummy,daddy,my twin n my aunty

buku yg aku beli..murah!

antara barang2 yg aku beli..


 Ok, kawan-kawan yang belum merasa, selamat datang..:)
-       


0 Comments:

Post a Comment



♥ Thanks for reading..Come again yaa♥


Awak Pengomen Terhebat!
Owner of this blog


Hi ebribadi! Yet im not PERFECT 8 all..but some parts of me is PRETTY AWESOME! *-* terima kasih sudi singgah ke teratak cammy yang simple,cute lagi berhabuk ni..uhuhuk! sila tinggalkan jejak blog walking korang kat cbox and follow sekali..ok? nanti cammy follow balik :)
♥Cammy or J for short
♥25 years old
♥Sarawakian (kuching sarawak)
♥Bidayuh


contact me


Jmarlineni@yahoo.com


Click-click!

♥Diary ♥About me ♥Ohsem people
my story!

Follow me here!


Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Cammylalala